23948sdkhjf

Ny kapital skal realisere traditionsrig køkkenkædes potentiale i Norden

Med nye medejere, kapital og en ny daglig ledelse skal køkkenkæden Boform forløse sit potentiale på det Nordeuropæiske marked.

Boform skal igen være blandt skandinavernes foretrukne brands, når der designes og installeres nye håndbyggede snedkerkøkkener i private hjem.

Det er ambitionen for en ny medejerkreds, der samlet skyder et millionbeløb ind i den traditionsrige køkkenkæde, fortæller Boform i en pressemeddelelse. 

Siden 1979 har Boform med base i Aalborg leveret køkkendesign af høj kvalitet til private kunder og til det danske projektmarkedet.

Trods en positiv udvikling for køkkenbranchen de senere år, der viser en generel opadgående kurve for markedet for nye køkkener, har Boform ikke formået at forløse sit potentiale.

Men det skal der ændres på nu med tunge folk i baglandet, frisk kapital og en ny langsigtet strategi, forklarer Ulrik Johannsen, der er ny administrerende direktør i Boform.

- I år kan Boform fejre sit 40 års jubilæum. Vi kommer således med en lang tradition, et kendt brand og et stærkt produktsortiment, der hylder snedkerhåndværk og tidløst design. Vi har kastet alle terninger op i luften for at tegne en ny retning for virksomheden.Her er et kæmpe potentiale, hvis man er dygtig. I nyere tid havde Boform plus 50 millioner kr. i omsætning. Det er, hvad vi skal realisere på det skandinaviske og nordeuropæiske marked om tre til fire år, siger Ulrik Johannsen.

- Der er plads i markedet til, at vi kan tilbyde køkkener af højeste kvalitet til et købestærkt publikum i Norden, tilføjer han. 

Nye medejere og ledelse med brancheerfaring
De nye medejerne i Boform er HEBO Danmark Holding ApS og Friis Group A/S.

Fremover vil den daglige ledelse iBoform blive tegnet af Henrik Witt og Ulrik Johannsen, der begge kommer med mange års erfaring fra branchen.

De får ansvaret for den daglige drift og for at eksekvere strategien og realisere Boforms potentiale.

- Vores strategi bliver at styrke vores netværk af butikker rundt om i landet. Ikke nødvendigvis kun på antal, men med retning, kapital og rådgivning. Samtidig kigger vi også på, hvordan vi udnytter vores position i udlandet, hvor vi ser fremadrettet vækstpotentiale, siger Henrik Witt, der er ny salg- og marketingdirektør i Boform.

- Vores styrke hos Boform og med de nye medejere ligger i, at vi har kompetencerne til at løse enhver udfordring for kunderne. Dertil har vi en lokal, dansk egenproduktion med en unik håndværkskultur, som vi er enormt stolte af. Det er kunderens garanti for,at vi altid kan stå på mål for vores kvalitet og holde snedkertraditionerne i hævd, tilføjer han. 

Boform har i dag 10 butikker og showrooms på tværs af Norden og London.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078